שולי מועלם: מבינה את חשש אנשי עמונה אחרי 'מגרון' ו'האולפנה'

    מבחינתנו, כל מי שיכול להואיל במהלך הזה ולמנוע את מראות הקשים של הרס וגירוש, אנחנו פתוחים במתן הקרדיט לכל מי שנותן יד יחד עם רה"מ, השר בנט ואנשי עמונה שהם חלק אינטרגלי במהלך הזה. אנחנו לא הולכים בלעדיהם בשום שלב. גם בשלב שהם בוחרים אחרת ממה שאנחנו חושבים שהם היו צריכים לבחור
    עמית דניאל 1 Comment on שולי מועלם: מבינה את חשש אנשי עמונה אחרי 'מגרון' ו'האולפנה'

    יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שוחחה ב"מהדורת הבוקר" עם קובי פינקלר על המתווה שעלה כאופציה טובה בשעות הבוקר המוקדמות לאחר לילה של דיונים • וגם, חלקה של סיעתה בניסיונות למנוע פינוי והקרדיט, למי?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    מבחינתנו, כל מי שיכול להואיל במהלך הזה ולמנוע את מראות הקשים של הרס וגירוש, אנחנו פתוחים במתן הקרדיט לכל מי שנותן יד יחד עם רה"מ, השר בנט ואנשי עמונה שהם חלק אינטרגלי במהלך הזה. אנחנו לא הולכים בלעדיהם בשום שלב. גם בשלב שהם בוחרים אחרת ממה שאנחנו חושבים שהם היו צריכים לבחור
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועד הפינוי של עמונה קרב והנסיונות להגיע למתווה מוסכם על התושבים והממשלה מדיר שינה משרים וחכ"ים בעיקר מסיעת הבית היהודי. יו"ר סיעת 'הבית היהודי', ח"כ שולי מועלם רפאלי, שוחחה הבוקר בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת קובי פינקלר וסיפרה על המגעים שהתקיימו בשעות עד הלילה עד לפנות הבוקר ונראה כי צלחו פרי.

    "עזבתי את עמונה בשעה שלוש לפנות בוקר לאחר ששהיתי שם מצאת השבת. נפתלי (בנט. ע.ד.) עדכן אותנו בארבע על המתווה החדש. המטרה אותה מטרה והיא להשאיר את היישוב על ההר ולתת כמה שיותר תומכות למתווה הזה. יותר מחויבות של המדינה, יותר הבנה שהמטרה משותפת לכולנו להמשיך ללכת עם אנשי עמונה בדרך הזו. צריך לזכור שאנשי עמונה נותנים הרבה רעיונות והעבודה היא צמודה ומשותפת אתם ועם רה"מ, השרים וח"כי 'הבית היהודי'.

    בנוגע לדיבורים סביב מעורבותו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שהביאה להתקדמות במגעים, אמרה מועלם "מבחינתנו, כל מי שיכול להואיל במהלך הזה ולמנוע את מראות הקשים של הרס וגירוש, אנחנו פתוחים במתן הקרדיט לכל מי שנותן יד יחד עם רה"מ, השר בנט ואנשי עמונה שהם חלק אינטרגלי במהלך הזה. אנחנו לא הולכים בלעדיהם בשום שלב. גם בשלב שהם בוחרים אחרת ממה שאנחנו חושבים שהם היו צריכים לבחור. לדעתנו, הדרך הנכונה היתה דרך המלך, חוק ההסדרה אך משעה שזה לא צלח לנו בעמונה, צריך לתת מענה אחר. אנחנו הולכים עם התושבים ומכבדים את הבחירות שלהם ועומדים יחד אתם. היה ברור שנהיה אתם תמיד, כל הזמן".

    בנוגע להנהגת היישוב עמונה מספרת ח"כ מועלם "יש הנהגה ליישוב עמונה, יש את הרב פרנק שישב שעות רבות בוועדות. ההתיישבות ביו"ש היא ערך לאומי והרחבת ההתיישבות היא צורך לאומי וציבורי כמו שמוגדר בחוק" באשר לחששם של התושבים בנוגע למתווים כאלו ואחרים אומרת ח"כ מועלם "אני מבינה אותם. הם חוו את 'מגרון' ואת 'בתי האולפנה' ואנחנו לא יכולנו להתחייב מה יקרה כשזה יגיע לבג"ץ. אני באופן אישי ורבים מחבריי קיבלנו את עמדתם והמשכנו לחפש פתרונות ולדבר על הצורך האמיתי של להשאיר נוכחות על ההר. ההתחייבות של רה"מ, בנט וח"כי הבית היהודי היא לא להרפות. אנחנו מאמינים בחשיבות ההתיישבות כחלק מהותי במדינה. מדובר בהרס של יישוב יהודי בארץ ישראל שקיים 20 שנה של יישוב פורח, מקום שמקיים את חלומות העם היהודי 2,000 שנה".

    על אחדות השורות המפלגתית, אמרה "בחמישי בלילה היתה פגישה גדולה אצל נפתלי, אליה הגיע מי שיכול היה. חברי, סמוטריץ', נשאר עד 2 בלילה בדיונים על התקציב ואז נסע לעמונה, כמו כל הלילות האחרונים. כולנו עומדים מאחורי הדבר הזה ומנהלים חודשים ארוכים מגעים ומנסים לסדר את נושא ההתיישבות ביו"ש שהיא ערך לאומי. אחרי הרבה שעות, אני מקווה שהשינוי הזה הוא מה שביקשו ואני מתפללת שיקבלו את ההחלטה הנכונה והטובה להם ולמשפחותיהם" אמרה.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתברר שבסוף מכרו את העקרונות